مجله اینترنتی دنیای تبلیغات

مجله تخصصی در زمینه تبلیغات، بازاریابی و مدیریت

مجله اینترنتی دنیای تبلیغات

مجله تخصصی در زمینه تبلیغات، بازاریابی و مدیریت

تقویم هوشمند کاغذ الکتریکی

تقویم هوشمند کاغذ الکتریکی  که با نام  تقویم دیجیتالی نیز شناخته می شود  یکی از جدید ترین مدل های تقویم های هوشمند موجود در بازار ژاپن می باشد که طراحی بسیار زیبا و جالبی دارد. طراح این تقویم ها فردی به نام کوشو سوبوا می باشد که سعی کرده در ساخت این گجت از ایده های زیبا ونوینی استفاده کند. این محصول را تقویم جادویی نامیدند که شبیه به یک تقویم کاغذی است در عین حال از کاربرد های هیجان انگیزی در ان استفاده شده است.

 

 در این مدل از کاغذی استفاده شده است که انعطاف پذیری بسیار بالایی دارد که با وجود تلفن های همراهی که هر روز پیشرفته تر از قبل می شوند باز هم مجبور می شوید که از  تقویم های برگی استفاده کنید. این کاغذ های دیجیتالی کاغذ های هستند که دراینده یه اینترنت متصل می شوند . فردی که این برگه ها را تولید کرده است در سابقه خود تولید اسپیکرهای معلق را نیز دارد.

در واقع تقویم هوشمند کاغذ الکتریکی  کاغذ های الکتریکی هستند که بسیار با کیفیت هستند و با تقویم گوگل  نیز همخوانی دارند. این تقویم ها امکان به روز رسانی صفحه نمایش  را حتی در زمانی که در خانه نیستید را هم دارا می باشند. این تقویم ها برنامه ها را به صورت لحظه ای بر روی یک سطح منعطف نمودار می کنند که پس از آن بدون نیاز به لمس کردن تلفن همراه خود می توانید برنامه روزهای مختلف سال را ببینید. در واقع  ایده اولیه این تقویم الکتریکی که توسط کوشو ارائه شد ایده یک تقویم رومیزی بود که بعدها این تقویم به این شکل در امد.

تقویم جادویی چگونه طراحی می شود:

طراحی این تقویم ساده است اما نیاز به خلاقیت های ذهنی دارد. این تقویم با استفاده از کاغذ الکتریکی به شکل یک تقویم دیواری ساده به نظر می رسد. البته زیبا ترین قسمت این تقویم ها این است که نه تنها می توانید به صورت یک تقویم سنتی از آن استفاده کنید باکه  به راحتی با تلفن همراه شما  سینک می شوند.

در واقع تقویم های جادویی ویژگی های تقویم های الکتریکی که در تبلت یا گوشی موبایل شما هستند و ویژگی های یک تقویم ساده را هم دارند. در این تقویم برنامه ها به صورت دیجیتالی وارد می شوند تا بتوانید به سرعت انها را هم از طریق خود تقویم بررسی کنید وهم بتوانید آنها را از طریق گوشی موبایل خود بررسی نمایید این می تواند نسبت به سایر مدل های تقویم های جدید جز ویژگی های جدید و کم نظیر این تقویم ها محسوب شود.

تقویم جادویی در ابتدا بخشی از برنامه های اندرویدی به نام اندروید اکسپریمنت بودند وتا کنون توانسته در سراسر دنیا مخطبان زیادی را  پیدا کند. این تقویم هر روزه پیشرفت های روز  افزون بیشتری را نسبت به گذشته  دارد. ایده این تقویم از آنجا گرفته شده است که بتوانیم اطلاعات الکتریکی را بر روی یک کاغذ نرم و ویژه وارد کنیم   این بسیار عجیب است که بتوانیم این اطلاعات دیجیتالی را بر روی یک چیزی ببینیم که نور از خود منعکس می کند تا به حال این ایده به ذهن کسی خطور نکرده بود و سوبوا اولین فردی بود که در این زمینه توانسته تقویم های جادویی را اختراع کند.


تقویم های جادویی در حال حاضر در ژاپن به نمایش گذاشته شدند ودر حال پیشرفت هستند تا به تمام دنیا عرضه شوندو بنابراین انتظار داریم که در اینده نه چندان دور بتوانیم از این تقویم ها در خانه یا محل کار خدو نیز استفاده کنیم.

تقویم جادویی چگونه کار می کند:

این تقویم به وسیله اطلاعاتی که به گوشی خود  یا کامپیوتر می دهید فعالیت می کند. این برنامه کامپیوتری به صورتی کار می کند که نیاز است تمام دیتا بیس های آن در تایم لاین کامپیوتر وارد شود.  در واقع این تقویم یک e-paper می باشد که به تازگی وارد بازار شده است. به همین دلیل هنوز در بازار اطلاعات ودیتابیس های آن  روایج زیادی پیدا نکرده است ونیاز به تحقیقات بیش تری در مورد آن وجود دارد.

این تقویم هوشمند  یک تقویم ژاپنی می باشد به همین دلیل عمده اطلاعات نمایشی ان به صورت ژاپنی هستند این نرم افزار در اولیل ماه مارس به بازار ژاپن معرفی شد و باعث استقبال بسیاری از ژاپنی ها شد.

در این تقویم از دو ویژگی که تفاوت آن را با تقویم های ساده و تقویم های مجازی نشان می دهد استفاده شده است. اول اینکه این تقویم ها به صورت لمسی طراحی شده اند پس این می تواند یک مزیت بزرگ نسبت به تقویم های ساده  برای این تقویم باشد و دوم قابلیت انعطاف پذیری می باشد که  در تقویم های اینترنتی و در گوشی های موبایل نمی بینیم ولی در این تقویم ها وجود دارد. در واقع این تقویم ها چیزی بین تقویم های ساده وتقویم های دیجیتالی محسوب می شوند. این تقویم ها با اتصال به گوگل خود را هر روز به روز رسانی می کنند و در آن ها از جوهر الکتریکی برای نشان دادن تاریخ وزمان استفاده می شود. این تقویم یک تقویم شارژی است یعنی نیاز به شارژ مجدد باتری دارد اما جالب این است که تقویم در کل روز شارژ دارد و تنها در ۲ یا ۳  ماه یک بار نیاز به شارژ مجدد پیدا می کند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.