مجله اینترنتی دنیای تبلیغات

مجله تخصصی در زمینه تبلیغات، بازاریابی و مدیریت

مجله اینترنتی دنیای تبلیغات

مجله تخصصی در زمینه تبلیغات، بازاریابی و مدیریت

اهمیت کفش های ایمنی در میط کار

اهمیت کفش های ایمنی در محیط کار
استفاده از کفش های ایمنی در ساخت و ساز، دلایل متعددی می تواند داشته باشد. استفاده از کفش های ایمنی در محل کار عموما بسیار مهم است. آمار نشان داده است که نزدیک به ۲۵ درصد از سوانح مربوط به معلولیت در سراسر جهان به علت جراحت های عمیق است. در انگلستان، هر ساله بیش از صد هزار حادثه در محل کار گزارش می شود که هزینه زیادی برای شرکت های مختلف از جمله پیمانکارها و شرکت های بیمه ایجاد می کند.
  این هزینه ها و آسیب های انسانی وارد شده تنها محدود به انگلستان نیست. در واقع، بسیاری از کشورها پیشرفته در سراسر جهان سیاست های سخت تر و استانداردهای پیشرفته تری را از نظر ایمنی کارمندان خود اجرا می کنند. تا اطمینان حاصل کنند که در محیط کار فردی دچار مشکل و خطر نخواهد شد. به عنوان مثال در کانادا، میزان آسیب های پا به اندازه ۶۰ درصد کاهش یافته است. زیرا استفاده از کفش های ایمنی در محیط کار اجباری شده است.
عدم استفاده از کفش های ایمنی  در محیط کار چه مشکلاتی را به دنبال دارد؟
اکثر مردم متوجه آسیب هایی که به پا در حین کار کردن در مکان ها و شرایط خطرناک می شوند، نمی­ باشند. در بخش زیر به لیستی از اسیب های عمومی که به دلیل عدم استفاده از کفش های ایمنی در محیط کار ایجاد شده است، خواهیم پرداخت.
  • خورد شدن پا، شکست استخوان و از دست دادن انگشتان:
چنین صدماتی جز شایع ترین صدمات در بخش ساخت و ساز هستند. ولی برخی از آنها نیز در کارهای مرتبط با چوب و حمل و نقل  رخ دهند.
  • قطه انگشتان پا

عموما افرادی که با تیغه ها و یا فلزات سر تیز کار می کنند در صورت عدم استفاده از کفش های ایمنی در محیط کار شان به این صدمات دچار می شوند.

  • سوختگی

یکی دیگر از شایعترین صدمات، سوختگی و آلودگی پا با مواد شیمیایی یا اسپرهای مخرب است.

  • شوک الکتریکی

به دلیل عدم استفاده از کفش ایمنی مناسب در حین کار کردن با برق و جریان الکتریکی ممکن است خطر برق گرفتگی برای کارکنان این بخش به وجود آید.

استفاده از کفش های ایمنی در محیط کار از شما محافظت می کند.
امروزه کشورهای بیشتری از استانداردهای ایمنی اجباری استفاده می کنند. با این کار آنها از کارکنان در مقابل حوادث ناخواسته حفاظت می کنند. یکی از بندهای این استانداردها استفاده از کفش های ایمنی در محیط کار است. برای مثال چکمه و کفش هایی با پایه های محافظ برای حفاظت از قسمت های بالایی پا طراحی شده اند.
کفش های ضد ارتعاش و محافظ مچ نیز وجود دارند، همچنین کفش های مقاوم در برابر سوراخ شدن و لغزش نیز برای کارکنان طراحی شده اند تا حفاظت از آنها را به بیشترین میزان خود برسانند.
با وجود این امکانات و تنوع در انواع کفش های ایمنی هیچ دلیلی وجود ندارد که نتوان از این کفش ها برای افزایش امنیت کارمندان در انواع کسب و کار ها و مشاغل استفاده کرد. کار در مکان هایی که بهداشت و ایمنی به اندازه کافی کنترل شده باشد باید برای هم کارمندان و هم کارفرمایان یکی از اولویت های اصلی باشد. به همین دلیل است که در سال های اخیر :
  • کارخانه ها
  • سایت های ساختمانی
  • کارگاه های فلزکاری وچوب کاری
  • و...

موظف به رعایت نکات ایمنی و محافظت بیشتر از نیروهای انسانی خود شده اند. به منظور تضمین حداکثر ایمنی نیز تمامی کارمندان باید در حین انجام وظایف خود، کفش مناسب بپوشند.

اهمیت استفاده از کفش های ایمنی در محیط کار
کفش های ایمنی برای مردان اهمیت بیشتری دارد. زیرا اغلب مردان با کارهای سنگین روبرو هستند. پوشیدن این کفش های ایمن به مردان کمک می کند تا از بدن خود بیشتر محافظت کنند. هر کس که با:
  • ماشین آلات سنگین
  • وسایل خطرناک مانند تیغه ها و …
  • مواد شیمیای و احتراقی
  • کارهای ساختمانی
  • و...

سروکار دارد، باید کفش های ایمنی مرتبط با کار خود را استفاده کند، تا مطمئن شویم در صورت بروز هر گونه حادثه، مشکلی پیش نخواهد آمد. از مزایای استفاده از این کفش ها می توان به موارد زیر اشاره کرد.

سلامت کارگران و کارمندان

ایستادن برای مدت طولانی به هیچ عنوان کار آسانی نیست. به ویژه برای کارگران که وظایفی خطرناک و سنگین را به عهده دارند. به همین دلیل استفاده از کفشی راحت، و ایمن برای محافظت از ستون فقرات، ضروری است. به یاد داشته باشید که پوشیدن کفش های ایمنی نه تنها از حوادث در محل کار شما را محافظت می کند، بلکه سلامتی شما را با توجه به کار مشکلی که همه روزه در حال انجام آن هستید، تضمین می کند.

اجتناب از پرونده های قضایی

کفش ایمنی نه تنها برای کارمندان و کارگران بلکه برای صاحبان شرکت ها نیز اهمیت دارد. زیرا در صورت رخ داد حادثه ای امکان شکایت و پیگیری قضایی وجود دارد. استفاده از کف ش ها در محل کار بخشی از مقرارت است که باید رعایت شود. کارفرمایان باید اطمینان حاصل کنند که تمامی کارمندان تمامی لوازم ایمنی ضروری را دارا باشند. زیرا که در صورت وقوع حادثه احتمالی و نداشتن ملزومات ایمنی مبلغ زیای را جریمه خواهند شد.

تنوع کفش ها

با توجه به تنوع در شغل ها و خطرات گوناگی که انسان در هر یک با آنها روبرو است، شاهد تنوع در کفش های ایمنی هستیم. دقت کنید که حتما باید کفشی مناسب با شغلی که در آن مشغول به کار هستید را انتخاب کنید. با این کار احتمال آسیب رسیدن به خود را کمتر کرده اید.

سخن آخر

به طور کلی می توان گفت که اهمیت کفش های ایمنی به شرح زیر است:

  • حفاظت شما از انواع اسیب های فیزیکی
  • راحتی در انجام کار
  • افزایش کارایی
  • مراقبت بیشتر از پاهای شما
  • افزایش سلامت برای کارمندان
  • اطمینان و آرامش خاطر برای کارفرمایان
  • و...

آمار نشان داده است که افرادی که از محصولات ایمنی استفاده می کنند، تجربه کار بهتری را دارند. آنها کمتر نگران محافظت از خود هستند  و به راحتی می توانند بر روی کارشان تمرکز کنند. از طرفی دیگردولت، صاحبان کسب و کار و شرکت های بیمه نیز می دانند که تمامی تلاش خود را برای به حداقل رساندن حوادث انسانی کرده اند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.