مجله اینترنتی دنیای تبلیغات

مجله تخصصی در زمینه تبلیغات، بازاریابی و مدیریت

مجله اینترنتی دنیای تبلیغات

مجله تخصصی در زمینه تبلیغات، بازاریابی و مدیریت

هدف از محصولات تبلیغاتی


اغلب کسب و کارها به مشتریان خود محصولات تبلیغاتی هدیه می دهند، معمولا این آیتم ‌ها به عنوان نماد عضویت در سازمان در رویدادهای تبلیغاتی ارائه می‌شوند، هدایای تبلیغاتی نشان ‌دهنده ارتباط برقرار کردن با مشتری است و شگفتی خوشایندی برای کسانی که آنها را دریافت می‌کنند به ارمغان می آورد، در واقع قصد دارند رابطه بین دهنده و گیرنده را تحکیم بخشند. 

 معمولا، محصولات تبلیغاتی در بازاریابی برای انواعی از اهداف استفاده می‌شوند:

برای تشکر از مشتریان برای حمایت، ارائه خدمات جدید، محصولات و یا امکانات، برای تقویت خدمات ایجاد شده و ایجاد انگیزه خرید مشتریان؛ اینها رایج ‌ترین اهداف هستند که شرکت‌ ها محصولات تبلیغاتی ارائه می‌ کنند، با این حال، این موارد تبلیغاتی می ‌توانند توسط سازمان‌ های مختلفی استفاده شوند که تمایل دارند به کارمندان خود انگیزه دهند یا اعضای جدیدی را به دست آورند. صرف ‌نظر از هدفی که در اهدای این محصولات تبلیغاتی وجود دارد، این یک واقعیت است که این محصولات تفاوت ایجاد می‌کنند، البته زمانی که بازاریابان یا صاحبان کسب و کار بدانند چه زمانی و به چه کسی آنها را ارائه دهند.


هدف محصولات تبلیغاتی

اغلب محصولات تبلیغاتی برای گسترش نوردهی تبلیغاتی، ایجاد آگاهی، ایجاد وفاداری مشتری، افزایش عملکرد کارکنان، ایجاد ترافیک نشان داده و برای بالا بردن پاسخ مستقیم پستی مورد استفاده قرار می‌ گیرند، ثابت شده‌ است که افرادی که یک مورد تبلیغاتی را دریافت می‌کنند، حتی بعد از شش ماه پس از اینکه هدیه را کسب کرده اند آن را به یاد خواهند داشت و احساس خوشایندی نسبت به آن محصول دارند، علاوه بر این، محصولات تبلیغاتی به طور قابل ‌توجهی میزان پاسخ دهی مستقیم را افزایش می‌دهند و همچنین ترافیک سایت را برای مشاهده محصولات جدید بهبود می‌بخشند.


بیش از ۱۵ هزار محصول تبلیغاتی

امروزه، بیش از ۱۵ هزار نوع محصولات تبلیغاتی در بازار موجود است و به راحتی می توان آنها را تهیه کرد اما تهیه محصولات تبلیغاتی بدون تدبیر و در نظر گرفتن اهداف کاری بی فایده است، هم چنین آگاهی از زمان درست توزیع اقلام تبلیغاتی نیز یکی از عواملی است که باید به آن توجه کرد.


انتخاب آیتم‌ های تبلیغاتی مناسب یک هنر است، چون معیار انتخاب از سازمانی به سازمان دیگر و از موقعیتی به موقعیت دیگر متغیر است، با این وجود ثابت شده ‌است که همه دریافت کنندگان در هنگام دریافت محصولات تبلیغاتی به این موارد توجه می کنند: کارآیی، کیفیت، جذابیت، راحتی، منحصر به فردی و البته طول عمر.


هدف از هدایای تبلیغاتی چیست؟

یکی از موثرترین اهداف اقلام تبلیغاتی در بازاریابی، برجسته کردن نشان تجاری است، هر کسی دوست دارد یک ‌بار در مدتی یک هدیه دریافت کند، حتی اگر این هدیه ارزش تبلیغاتی داشته باشد، به همین دلیل است که نمایش کافی برند تجارتی می ‌تواند حسن ‌نیت شما را ایجاد کند، آنها می ‌توانند پیامی که در ذهن دارید را منتقل کنند و علاوه بر آن، آگاهی ایجاد کنند، با این حال، فرد باید قبل از اینکه به خرید اقلام تبلیغاتی بپردازد باید توجه خود را به چند چیز معطوف کند:

اول از همه، بر روی یک هدف ساده و متمرکز برای نمایش تجاری خود تصمیم بگیرید و به آنچه که می‌خواهید با بخشیدن چنین محصولاتی به دست آورید، فکر کنید، هدف اصلی افزایش شناخت شما، برقراری ارتباط و تبلیغ کسب‌ و کار شما است، به همین دلیل است که پیدا کردن موضوع مورد نظر مهم است و تفاوت ایجاد می‌کند،  اولین چیزی که باید در نظر بگیرید این است که یک نمایش مناسب تجاری را انتخاب کنید،  اگر یک هدف مشخص در ذهن داشته باشید

سریعتر به نتیجه از طریق اهدای محصولات تبلیغاتی می رسید، و اگر موارد زیادی وجود دارند که مناسب هستند و شما را دچار تردید کرده اند، بهتر است به یک متخصص تبلیغاتی متوسل شوید زیرا او می‌ داند چگونه به شما توصیه کند.

اگر می ‌خواهید به وسیله ابزار تبلیغاتی پیغام خاصی را منتقل کنید، می‌ توانید آن را بر روی مواردی که انتخاب کرده‌اید علامت‌ گذاری و ثبت کنید، علاوه بر این، قبل از خرید اقلام تبلیغاتی ، یک بودجه تعیین کنید، زیرا این محصولات را می توان با قیمت ‌های مختلف یافت، با این حال، اگر می ‌خواهید محصولات تاثیر خوبی داشته باشد و ارزان هم باشد از محصولات ساک خرید و کیف های کاغذی استفاده کنید.

انتخاب هدف در صورتی که در هر فعالیتی هدفی نداشته باشید به احتمال قوی موفق نخواهید شد، هدف باید خاص، قابل اندازه گیری، دسترسی پذیر، واقع گرایانه و قابلیت زمان سنجی و حد مشخص باشد، در این صورت شانس بسیار بیشتری برای دستیابی به آن خواهید داشت.

وقتی نوبت به محصولات تبلیغاتی می ‌رسد، همان قاعده اعمال می‌شود، باید از خودتان بپرسید هدف از اهدای محصولات تبلیغاتی چیست؟ و باید تا جایی که ممکن است خاص باشید.شما به این نتیجه خواهید رسید که ۹۴ درصد از دریافت کنندگان کالاهای برچسب خورده با برند شما، محصول یا شرکت را بیش از شش ماه به یاد می ‌آورند. ( منبع: Merchandise Promotional انگلیسی) و می‌دانید که دامنه وسیعی از محصولات وجود دارد که می ‌توانید از بین آنها انتخاب کنید اما در واقع باید بدانید برای دستیابی به چه چیزی تلاش می‌کنید؟ و چگونه؟


کسب اهداف اهدای محصولات تبلیغاتی

محصولات مختلف، بنابر نوع کسب و کار و مخاطبان شما متغیر خواهد بود، اما چیز دیگری که مهم است این است که چرا شما از کالاهای تبلیغاتی استفاده می‌کنید، دلایل متعددی وجود دارد و فهرست زیر به هیچ وجه جامع نیست.

* شما می ‌توانید با اهدای محصولات تبلیغاتی برند خود را به نمایش بگذارید، و این یک روش قدرتمند برای افزایش آگاهی از برند و یادآوری افرادی است که از فروشگاه شما بازدید کرده‌اند.

* هدایای تبلیغاتی می ‌تواند یک نوع تشکر از مشتریان و مخاطبان بعد از یک جلسه یا سخنرانی باشد (به سیاست ‌های این مورد توجه کنید)

* ممکن است یک هدیه مخصوص در یک مراسم یا کنفرانس باشد (این مورد در زمان انتخابات موقعیت های سیاسی نیز مشهود است، نامزدهای انتخاباتی با دادن هدایای تبلیغاتی سعی بر جمع آرا به نفع خود می کنند)

* این یک روش عالی برای ترویج محصول جدید است، شما می ‌توانید یک سرویس جدید راه‌اندازی شده را معرفی کنید.

* ایجاد روحیه با ترویج تیم، شما می‌ توانید در یک رویداد تیمی شرکت کنید همه یک طرح تی ‌شرت مشابه را بپوشید.


این موارد می‌تواند ذهن شما را باز کند تا اهداف را مشخص کنید، فضای زیادی برای خلاقیت در اینجا وجود دارد.

* می‌توانید از کارکنان و اعضای تیم خود تشکر کنید.

* هدایای تبلیغاتی می ‌تواند چیزی باشد که یک مشتری بالقوه را بعد از یک جلسه یا معرفی مهم به خرید تشویق کند.

* در یک جشن، مانند یک سالگرد کاری می توانید هدایا را اهدا کنید.

* ثبات ظاهر کارکنان یک فکر جالب دیگر است – شاید به وسیله لباس های ورزشی خاص با لوگو شرکت بتوانید آن را انجام دهید.

* یک یادگاری بعد از یک رویداد مهمان ‌نوازی شرکت.

* هر یک از این حالات نیازمند تفکر دقیق، و انواع مختلفی از کالاها است، این راهنما به شما کمک می کند تا اهداف خود را قبل از اهدای محصولات تبلیغاتی پیدا کنید و بتوانید محصولات درست را برای کسب و کارتان انتخاب کنید و به مسیر درستی هدایت شوید.


نتیجه گیری:

مسیر درست در اهدای محصولات تبلیغاتی، انتخاب هدف از ارائه این خدمات است، در صورتی که شما بتوانید هدف درست را انتخاب کنید دچار سردرگمی نخواهید



نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.